Welk advertentietype kan ik het beste gebruiken?

Welk advertentietype kan ik het beste gebruiken?

Het beste advertentietype hangt vaak af van het doel en waar je de advertentie gaat plaatsen. Over het algemeen zijn de html5-advertenties en amp-html-advertenties de beste keuze.

Er zijn vele opties en advertentietypes als het op online adverteren aankomt. Tekstadvertenties, beeldadvertenties en html5-advertenties, amp-html-advertenties of rich media-advertenties.

De populaire HTML5 Banners en AMP HTML Banners zijn gebaseerd op programmeercode en kunnen vloeiende bewegingen van tekst en beeld, interactieve elementen en animaties bevatten.

Verder zijn er de interactieve advertenties, dat zijn advertenties die een interactie hebben, zoals een speelbare (gamification) advertentie of een online enquête.

Advertentietypes en advertentiemogelijkheden

Advertentietype
Tekstadvertenties De tekstadvertentie bevat statische tekst.
Beeldadvertenties (JPG, PNG en GIF) Beeldadvertentie en/of een afbeeldingsbanner bevatten afbeeldingen en/of animaties.

Deze beeldadvertenties worden ook wel afbeeldingsbanners of gewoon image banners genoemd.

Html5-advertenties De html5-advertentie banners zijn gebaseerd op de standaard HTML5 programmeercode en kunnen dynamische vloeiende geanimeerde bewegingen van tekst en beeld, interactieve elementen en animaties bevatten.
Amp-html-advertenties Amp-html-advertentie banners zijn gebaseerd op de AMP-HTML programmeercode.

Een amp-html-advertentie kan vloeiende geanimeerde bewegingen van tekst, beeld, interactieve elementen en animaties bevatten.

AMP-HTML is een opmaaktaal die speciaal is ontwikkeld voor een snelle laadtijd en mobiele weergave (Mobile first!). AMP staat voor ‘Accelerated Mobile Pages’.

Interactieve advertenties De interactieve advertenties zijn advertenties die een interactie hebben, zoals een speelbare (gamification) advertentie of een online enquête.
Rich media-advertenties Rich media is een digitale advertentieterm voor advertenties die geavanceerde functies bevatten, zoals video, audio of andere elementen die aanmoedigen tot interactie en interactie met de inhoud
Gamification-advertenties Gamification is een marketingtechniek die interactieve spelelementen uit games gebruikt.

Bij gamification-advertenties worden consumenten aangemoedigd om een actie / spel uit te voeren.

Denk bijvoorbeeld aan ‘Kras en win’, ‘Rad van fortuin’, ‘Pijltje gooien’, ‘Blik gooien’ en ‘Touwtje trekken’ tot echte mini videogames in de advertentie.

Welke soort banners en advertenties ontwikkelen jullie?

Bij Banner-advertenties.nl ontwikkelen wij web banners en online advertenties in allerlei soorten en maten. Er zijn eigenlijk teveel mogelijkheden en opties om te benoemen als het online advertenties en web banners betreft.

Kort gezegd ontwerpen en ontwikkelen wij advertentiebanners voor o.a. Google Ads, Display & Video 360, Google Admob, Media- en advertentienetwerken, affiliate marketing netwerken, e-commerce websites en de sociale media platformen.

Als u uw wensen doorgeeft gaan wij direct aan de slag om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen.

Lees in deze website ook extra achtergrond informatie over de advertentieplatformen, advertentietypes en advertentieformaten of klik door en bekijk het overzicht van producten op onze website.