Veelgestelde vragen (FAQ)

Hier ziet u de veelgestelde vragen (FAQ) van onze website banner-advertenties.nl op een rij staan.

Staat uw vraag er niet bij? Stel dan uw vraag via het vragenformulier of neem contact met ons op via de contact pagina

De kosten van banners en advertenties (Ads) hangen af van het advertentietype en de hoeveelheid advertentieformaten u afneemt en de complexiteit van de banneradvertenties. Onze banner prijzen variëren globaal tussen de €30,- en €200,- (exclusief BTW) per stuk.

  • Image banner prijzen variëren globaal tussen de €30,- en €50,-
  • Amp-html-advertentie banner prijzen variëren globaal tussen de €40,- en €85,-
  • Html5-advertentie banner prijzen variëren globaal tussen de €40,- en €145,-
  • Video banner prijzen variëren globaal tussen de €160,- en €200,-

* De aangeleverde videobestanden moeten compatibel zijn qua type en formaat voor weergave in html5-advertenties. Video editing en/of de kosten om video's te converteren is op basis van nacalculatie.

Vraag een banner advertentie offerte, prijsindicatie aan.

Prijslijst banner advertenties

Image banners Prijzen
Jpg image banner prijs Van €30,- tot €50,- per stuk.
Png image banner prijs Van €30,- tot €50,- per stuk.
Gif image banner prijs Van €30,- tot €50,- per stuk.
Dynamische banner advertenties Prijzen
Amp-html-advertentie banner prijs Van €40,- tot €85,- per stuk.
Html5-advertentie banner prijs Van €40,- tot €145,- per stuk.
Video banners Prijzen
Video banners (HTML5) Van €160,- tot €200,- per stuk.
De getoonde banner prijzen in deze website zijn altijd stukprijzen exclusief 21% BTW.

Over het algemeen kunnen wij zeer snel banners en online advertenties ontwikkelen. De oplever snelheid zit hem deels in de wensen, de aantallen banner advertenties en de complexiteit van de banner advertenties. De snelheid van schakelen tussen u, de opdrachtgever en wij banner-advertenties.nl tijdens de ontwerpfase en/of de ontwikkelingsfase speelt ook een grote rol.

Als wij uw wensen weten, alle content en betreffende specificaties hebben ontvangen en u akkoord gaat met het kostenoverzicht dan kunnen wij direct aan de slag!

Voorbeelden tijd en oplevering

  • Als het 1 of 2 banneradvertenties betreft kunnen wij deze meestal gerust binnen 48 uur na akkoord opdracht opleveren
  • Een bannerset van 4 tot 8 html5-advertentie banners en/of amp-html-advertenties kunnen wij binnen 3 à 4 werkdagen opleveren
  • Een bannerset van 6 statische image banners (beeldadvertenties) kunnen wij binnen 2 à 3 werkdagen opleveren
  • Spoedopdracht? Binnen 6 tot 24 uur opleveren? Bel dan direct +31(0)615066974, wij houden wel van een uitdaging!

Bij Banner-advertenties.nl ontwikkelen wij web banners en online advertenties in allerlei soorten en maten. Er zijn eigenlijk teveel mogelijkheden en opties om te benoemen als het online advertenties en web banners betreft.

Kort gezegd ontwerpen en ontwikkelen wij advertentiebanners voor o.a. Google Ads, Display & Video 360, Google Admob, Media- en advertentienetwerken, affiliate marketing netwerken, e-commerce websites en de sociale media platformen.

Als u uw wensen doorgeeft gaan wij direct aan de slag om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen.

Lees op deze pagina ook extra informatie over de advertentieplatformen, advertentietypes en advertentieformaten of klik door en bekijk het overzicht van producten op onze website.

Bij Banner-advertenties.nl ontwerpen en ontwikkkelen wij banners en advertenties voor bijna alle denkbare (advertentie)platformen en websites.

Advertentieplatformen en websites

  • Google (o.a. Display & Video 360, Google Admob, Google Ads)
  • Advertentienetwerken (o.a. Adform, DPG Media, Mediahuis, Weborama)
  • Affiliate marketing netwerken (o.a. Awin, Daisycon, Tradedoubler, TradeTracker)
  • Sociale media platformen (o.a. Facebook, Instagram, Twitter)
  • E-commerce (o.a. Shopify, Lightspeed, Magento/Adobe Commerce, WooCommerce)
  • Websites en CMS (o.a. WordPress)

Naast de standaard IAB formaten kunnen wij ook advertenties, banners, sliders, covers en afbeeldingen voor retail, b2b, zzp-ers en e-commerce websites verzorgen.

Het beste advertentietype hangt vaak af van het doel en waar je de advertentie gaat plaatsen. Over het algemeen zijn de html5-advertenties en amp-html-advertenties de beste keuze.

Er zijn vele opties en advertentietypes als het op online adverteren aankomt. Tekstadvertenties, beeldadvertenties en html5-advertenties, amp-html-advertenties of rich media-advertenties. De populaire html5-advertenties, amp-html-advertentie banners zijn gebaseerd op programmeercode en kunnen vloeiende bewegingen van tekst en beeld, interactieve elementen en animaties bevatten. Verder zijn er de interactieve advertenties, dat zijn advertenties die een interactie hebben, zoals een speelbare (gamification) advertentie of een online enquête.

Advertentietypes en advertentiemogelijkheden

Advertentietype
Tekstadvertenties De tekstadvertentie bevat statische tekst.
Beeldadvertenties (JPG, PNG en GIF) Beeldadvertentie en/of een afbeeldingsbanner bevatten afbeeldingen en/of animaties. Deze beeldadvertenties worden ook wel afbeeldingsbanners of gewoon image banners genoemd.
Html5-advertenties De html5-advertentie banners zijn gebaseerd op de standaard HTML5 programmeercode en kunnen dynamische vloeiende geanimeerde bewegingen van tekst en beeld, interactieve elementen en animaties bevatten.
Amp-html-advertenties Amp-html-advertentie banners zijn gebaseerd op de AMP-HTML programmeercode. Een amp-html-advertentie kan vloeiende geanimeerde bewegingen van tekst, beeld, interactieve elementen en animaties bevatten. AMP-HTML is een opmaaktaal die speciaal is ontwikkeld voor een snelle laadtijd en mobiele weergave (Mobile first!). AMP staat voor ‘Accelerated Mobile Pages’.
Interactieve advertenties De interactieve advertenties zijn advertenties die een interactie hebben, zoals een speelbare (gamification) advertentie of een online enquête.
Rich media-advertenties Rich media is een digitale advertentieterm voor advertenties die geavanceerde functies bevatten, zoals video, audio of andere elementen die aanmoedigen tot interactie en interactie met de inhoud
Gamification-advertenties Gamification is een marketingtechniek die interactieve spelelementen uit games gebruikt. Bij gamification-advertenties worden consumenten aangemoedigd om een actie / spel uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan 'Kras en win', 'Rad van fortuin', 'Pijltje gooien', 'Blik gooien' en 'Touwtje trekken' tot echte mini videogames in de advertentie.

Er zijn vele opties en advertentieformaten als het op online adverteren aankomt. Er is echter wel een groep van populaire banner- en advertentieformaten voor desktop, tablet en mobiele weergave. Vaak heb je met 4 tot 7 banners in verschillende formaten (verhoudingen) een zeer goede dekking. Afname van meerdere banners in verschillende advertentieformaten met 1 ontwerp wordt ook wel een banner advertentiepakket of bannerset genoemd.

Bij Google vind je veel informatie m.b.t. de specificaties, advertentietype en formaten voor banner advertenties. Als u vragen heeft kijken we graag mee! En kunnen wij advies geven welke advertentietype en advertentieformaten geschikt en mogelijk zijn om te gaan gebruiken voor online adverteren op Google en het Google Display Netwerk.

Advertentieformaten beeldadvertenties met of zonder animatie als display-advertenties in het Google Display Netwerk

Vierkante en rechthoekige advertenties
180 × 150 Kleine rechthoek
200 × 200 Klein vierkant
240 × 400 Verticale rechthoek
250 × 250 Vierkant
250 × 360 Drie keer breedbeeld
300 × 250 Inline rechthoek
336 × 280 Grote rechthoek
580 × 400 Netboard
Skyscraper advertenties
120 × 600 Skyscraper
160 × 600 Brede skyscraper
300 × 600 Advertentie van een halve pagina
300 × 1050 Staand
Leaderboard advertenties
468 × 60 Banner
728 × 90 Leaderboard
930 × 180 Banner bovenaan
970 × 90 Groot leaderboard
970 × 250 Billboard
980 × 120 Panorama
Mobiele advertenties
300 × 50 Mobiele banner
320 × 50 Mobiele banner
320 × 100 Grote banner voor mobiel
Interstitial mobiele advertenties
320 × 480 Interstitial smartphones (portret)
480 × 320 Interstitial smartphones (landschap)
768 × 1024 Interstitial tablets (portret)
1024 × 768 Interstitial tablets (landschap)

Bron: Specificaties van geüploade display-advertenties (Website: support.google.com - Google Ads Help)

Advertentieformaten en advertentietype advertentienetwerken en mediabureaus

Veel advertentienetwerken hanteren hun eigen regels, vereisten en voorwaarden m.b.t. online banner advertenties. Bij aanvang van een opdracht ontvangen wij dan ook graag de advertentiespecificaties / aanleverspecificaties van de gewenste advertenties die het advertentienetwerk hanteert.

Elke advertentie en banner is op zijn eigen manier uniek en veel advertenties en banners zijn weer hetzelfde. Welke informatie u in een online advertentie banner wilt tonen is uw eigen keuze. Hieronder een voorbeeld met veelgebruikte items voor in een banner advertentie.

Advertentieinhoud Uitleg, voorbeeld
Logo's Logo van het bedrijf en/of logo's van merken die verkocht worden.
Bedrijfsnaam De naam van het bedrijf en/of van merknamen die verkocht worden.
Pay-off (baseline) Tekst zin of slogan voor bij het logo of de bedrijfsnaam. Bijv. NIKE - Just do it! of Coolblue - Alles voor een glimlach.
Advertentietekst Korte tekst m.b.t. de advertentie uiting.
Call To Action (CTA) Tekst om een reactie uit te lokken of een verkoop aan te moedigen.
Fotografie Productfoto's of sfeerbeelden m.b.t. de advertentie uiting, producten of diensten.
Grafische elementen of effecten Achtergrond en/of ontwerp effecten. Kaders, vormen, symbolen, patronen etc.
Domeinnaam www.uwdomeinnaam.nl
Bestemmings-URL De link (ClickTag) naar de bestemmingspagina van de advertentie.
Button Een button met tekst zoals bijv. Klik hier, Ontdek de trend, Meer informatie, Shop nu.

Banner ontwerp is het grafische gedeelte waar de vormgeving en het concept van de (advertentie) banners per formaat worden ontworpen.

Banner ontwikkeling is het technische gedeelte waar de grafische bestanden worden omgezet in bannerbestanden voor o.a. online advertentieplatformen, advertentie- en affiliatenetwerken, sociale media platformen, webshops en websites.

U kunt er dus voor kiezen dat wij de banneradvertenties ontwerpen en/of ontwikkelen. Of dat wij de externe ontwerpen (grafische bestanden) van vormgevers en reclamebureaus aangeleverd krijgen zodat wij die kunnen omzetten naar geanimeerde banneradvertenties.

Het grootste verschil tusen html5-advertenties en amp-html-advertenties is het soort programmeercode. HTML5 is de standaard programmeercode en AMP-HTML is speciaal ontwikkeld voor een snelle laadtijd en mobiele weergave. AMP staat voor 'Accelerated Mobile Pages' wat vrij vertaald 'versnelde mobiele pagina's' betekent.

AMP-HTML heeft qua programmeertaal minder opties maar voor web banner advertenties zijn die opties vaak meer dan genoeg.

Een groot voordeel van amp-html-advertenties is het feit dat je ze vaak direct zelf kan inzetten voor Google Ads, terwijl er voor html5-advertenties bepaalde vereisten zijn.

Vereisten voor het gebruik van HTML5-advertenties:
  • Uw account is al meer dan 90 dagen open.
  • Gedurende de totale levensduur heeft uw account meer dan (het lokale equivalent van) USD 9000 besteed.
  • Uw account heeft een goede reputatie op het gebied van beleidsnaleving.

Bron: Specificaties van geüploade display-advertenties (Website: support.google.com - Google Ads Help)

Het grote voordeel van html5-advertenties is toch wel dat er met de HTML5 programmeercode vele geanimeerde effecten en overgangen gemaakt kunnen worden. De teksten, foto's, kleuren en buttons van de advertentie kunnen elkaar vloeiend afwisselen zodat u in verschillende delen (slides) de relevantie van uw reclameboodschap op een mooie manier kan weergeven.

Zowel technische als creatief hebben html5-advertenties erg veel mogelijkheden!

Html5-advertenties ontwikkeld met Google Web Designer software zijn relatief makkelijk als .zip file in Google Ads te uploaden en ook 100% compatibel met Google Ads.

Html5-advertenties maken gebruik van weblettertypen (webfonts). Het aanpassen van de huidige advertentieteksten aan de hand van bijvoorbeeld een nieuw seizoen (LENTE/ZOMER 2022 -> HERFTS/WINTER 2023) of een nieuwe actie (25% SALE -> 65% FINAL SALE) of een andere taal (KORTINGSCODE -> RABATTCODE) zijn relatief snel en makkelijk door te voeren mits het aantal karakters overeenkomt, of als er ruimte genoeg in de banneradvertentie is voor langere teksten.

Zo kunt u dus aanpassingen maken en/of voortborduren op 1 bestaande html5-advertentie die al de uitstraling van uw bedrijf, merk, actieperiode of online winkel heeft. En daardoor kunnen de kosten bij herhaalopdrachten lager worden. En wij u dus een nog scherpere html5-banner prijs kunnen aanbieden als u een nieuwe advertentiecampagne start!

Het grote voordeel van amp-html-advertenties is toch wel dat de AMP programmeercode is ontwikkeld voor een snelle mobile weergave. AMP staat voor ‘Accelerated Mobile Pages’. Zo kan je met AMP-HTML super mobielvriendelijke, visueel aantrekkelijke lichtgewicht advertenties creëren.

Een ander voordeel van amp-html-advertenties is toch wel dat er met de AMP programmeercode vele geanimeerde effecten en overgangen gemaakt kunnen worden. De teksten, foto's, kleuren en buttons van de advertentie kunnen elkaar vloeiend afwisselen zodat u in verschillende delen (slides) de relevantie van uw reclameboodschap op een mooie manier kan weergeven.

Zowel technische als creatief hebben amp-html-advertenties erg veel mogelijkheden!

Amp-html-advertenties ontwikkeld met Google Web Designer software zijn relatief makkelijk als .zip file in Google Ads te uploaden en ook 100% compatibel met Google Ads.

Amp-html-advertenties maken gebruik van weblettertypen (webfonts). Het aanpassen van de huidige advertentieteksten aan de hand van bijvoorbeeld een nieuw seizoen (LENTE/ZOMER 2022 -> HERFTS/WINTER 2023) of een nieuwe actie (25% SALE -> 65% FINAL SALE) of een andere taal (KORTINGSCODE -> RABATTCODE) zijn relatief snel en makkelijk door te voeren mits het aantal karakters overeenkomt, of als er ruimte genoeg in de banneradvertentie is voor langere teksten.

Zo kunt u dus aanpassingen maken en/of voortborduren op 1 bestaande amp-html-advertentie die al de uitstraling van uw bedrijf, merk, actieperiode of online winkel heeft. En daardoor kunnen de kosten bij herhaalopdrachten lager worden. En wij u dus een nog scherpere amp-html-banner prijs kunnen aanbieden als u een nieuwe advertentiecampagne start!

Vaak met u goed kijken wat het doel van de banners is en op welk netwerk u wilt adverteren voordat u een bannertype kiest.

Voordelen image banners

  • Relatief snel te ontwikkelen
  • Snel veel verschillende advertentieformaten
  • Makkelijk inzetbaar bij bijna alle online netwerken en platformen
  • Ook geschikt voor op je website, in je webshop of in een nieuwsbrief!
  • Relatief makkelijk te updaten voor vervolg banners
  • Goedkoper dan dynamische HTML5 en AMP-HTML banners

Nadelen image banners

  • Statische image banners (JPG en PNG) vallen minder goed op
  • GIF banners kunnen maar 256 kleuren bevatten

Ja, wij kunnen o.a. psd-bestanden omzetten naar geanimeerde, dynamische HTML5 banner advertenties.

Wij kunnen o.a. Adobe Photoshop PSD-bestanden, Adobe InDesign INDD-bestanden en Adobe Illustrator AI-bestanden als grafische bronbestanden gebruiken van waaruit er banneradvertenties ontwikkeld kunnen worden. Heeft u grafische bestanden van andere software bedrijven (merken) informeer dan naar de mogelijkheden.

Voor het omzetten van aangeleverde ontwerpen naar html5-advertenties (amp-html-advertenties, image banners, beeldadvertenties) maken wij gebruik van de software van Adobe Creative Cloud. Als u web banner advertenties wilt laten ontwikkelen a.d.h.v. een ontwerp en/of concept van grafische vormgevers en reclamebureaus, dan moeten de aangeleverde grafische bestanden competitief zijn met de software van Adobe Creative Cloud.

Als u de bestanden aanlevert beginnen we direct met Stap 9 – Ontwikkelingsfase.

Ja, wij kunnen o.a. psd-bestanden omzetten naar geanimeerde, dynamische, mobielvriendelijke AMP HTML banner advertenties.

Wij kunnen o.a. Adobe Photoshop PSD-bestanden, Adobe InDesign INDD-bestanden en Adobe Illustrator AI-bestanden als grafische bronbestanden gebruiken van waaruit er banneradvertenties ontwikkeld kunnen worden. Heeft u grafische bestanden van andere software bedrijven (merken) informeer dan naar de mogelijkheden.

Voor het omzetten van aangeleverde ontwerpen naar amp-html-advertenties (html5-advertenties, image banners, beeldadvertenties) maken wij gebruik van de software van Adobe Creative Cloud. Als u web banner advertenties wilt laten ontwikkelen a.d.h.v. een ontwerp en/of concept van grafische vormgevers en reclamebureaus, dan moeten de aangeleverde grafische bestanden competitief zijn met de software van Adobe Creative Cloud.

Als u de bestanden aanlevert beginnen we direct met Stap 9 – Ontwikkelingsfase.

Ja, wij kunnen grafische bestanden omzetten naar (geanimeerde) image banners.

Bij Google vind je veel informatie m.b.t. de specificaties en formaten voor banner advertenties. Als u vragen heeft kijken we graag mee! En kunnen wij advies geven welke advertentietype en advertentieformaten geschikt en mogelijk zijn om te gaan gebruiken voor online adverteren op Google en het Google Display Netwerk.

Advertentieformaten html5-advertenties gemaakt met Google Web Designer

Mobiele advertenties
320 × 50 Leaderboard mobiel
480 × 32 Banner mobiel (landschap)
320 × 100 Grote banner mobiel
Interstitial mobiele advertenties
320 × 480 Interstitial smartphones (portret)
480 × 320 Interstitial smartphones (landschap)
768 × 1024 Interstitial tablets (portret)
1024 × 768 Interstitial tablets (landschap)
Desktop pc advertenties
160 × 600 Brede skyscraper
180 × 150 Kleine rechthoek
468 × 60 Banner
728 × 90 Leaderboard
300 × 250 Inline rechthoek
300 × 600 Advertentie van een halve pagina
336 × 280 Grote rechthoek

Bron: Campagnes Html5-advertenties (Website: support.google.com - Google AdMob Help)

Advertentieformaten html5-advertenties advertentienetwerken en mediabureaus

Veel advertentienetwerken hanteren hun eigen regels en voorwaarden m.b.t. online banner advertenties. Bij aanvang van een opdracht ontvangen wij dan ook graag de advertentiespecificaties / aanleverspecificaties van de gewenste advertenties die het advertentienetwerk hanteert.

Voor het ontwerpen en ontwikkelen van web banners en online advertenties maken wij gebruik van de software van Adobe Creative Cloud en Google Web designer.

Als u web banner advertenties wilt laten ontwikkelen a.d.h.v. een ontwerp en/of concept van grafische vormgevers en reclamebureaus, dan moeten de aangeleverde grafische bestanden competitief zijn met de software van Adobe Creative Cloud.

Voor lettertype (font) gebruik gaat onze voorkeur naar weblettertypen (webfonts) van fonts.google.com of eventueel fonts.adobe.com. Weblettertypen zijn speciaal ontworpen voor gebruik op internet en kunnen via CSS-code in de advertentie banner worden geladen.

Het voordeel van weblettertypen is dat ontwerpers een mooie aangepaste look kunnen creëren, terwijl de tekst gemakkelijk bewerkbaar blijft voor zowel stijl- als inhoudswijzigingen.

Wij adviseren duidelijke leesbare lettertypen en korte bondige teksten.

Bekijk altijd goed of de door grafische vormgevers en/of marketing-, reclamebureaus gekozen teksten en typografie gebruikt in offline campagnes ook geschikt zijn voor online advertenties!

Lossy compression is een compressie techniek om de bestandsgrootte van JPG- en PNG-bestanden te verkleinen zodat de image banners uiteindelijk sneller op een website kunnen worden geladen. En dus beter kunnen presteren als online advertentie. Het is dus noodzakelijk om afbeeldingen te optimaliseren voor betere performance!

Voorbeeld banner compressie en optimalisatie

Bestandstype Bestandsgrootte
Originele transparante PNG-bestand 57KB
Gecomprimeerd transparant PNG-bestand 15KB

Staat uw vraag er niet bij?